Na dik 40uur reizen inmiddels Down Under! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nikita Timmermans - WaarBenJij.nu Na dik 40uur reizen inmiddels Down Under! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nikita Timmermans - WaarBenJij.nu

Na dik 40uur reizen inmiddels Down Under!

Door: nikitatimmermans

Blijf op de hoogte en volg Nikita

16 April 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

De afgelopen dagen heb ik afscheid genomen van iedereen, veel geregeld en mijn backpack ingepakt... Maar, het blijft een vreemd idee dat ik de komende 4 maanden aan de andere kant van de wereld ben. Toen ik de douane passeerde en voor de laatste keer zwaaide naar mijn moeder, oom en tante werd het toch kei harde realiteit. Ik doe het gewoon: ik ga stagelopen in Nieuw Zeeland en daarna nog backpacken in Azie.’ Helemaal alleen?’, heb ik al erg vaak gehoord. Ja, alleen ja. Dat maakt het juist tot het leerzaam avontuur, een uitdaging die graag aan ga...

Door het internet heb je met een klik de hele wereld dichtbij. Dus, voor degene die mij gaan missen.. Ik ben maar 1 klik van jullie vandaan! Op deze website zal ik foto’s plaatsen en verslag doen van mijn belevenissen.

Van Amsterdam naar Auckland is een hele trip, totaal ben ik dik 40 uur onderweg. Om te beginnen heb ik een vlucht naar Taipei over Bangkok waar ik 2 uur moet wachten. Bij de gate aangekomen herkende ik nog geen typische NZ bezoeker maar de Thailand toeristen waren er goed uit te pikken. De rij stond vol vieze, dikkige, zeer onaantrekkelijke mannen die duidelijk hun liefdesgeluk buiten Nederland gingen beproefen. Ook de Taiwanese waren aanwezig, zoals altijd in een grote groep de gids met de paraplu volgend. Voor hen zit de reis er alweer op.
Voor mij is hij nog in volle gang. Ik zit nu in Taipei, waar ik 10 uur moet wachten.. Vandaar dat ik voldoende tijd heb om een verhaaltje te schrijven.

Meer dan vliegen, slapen, films kijken, eten en lezen heb ik nu nog niet meegemaakt.. Het enige wat ik nog kwijt wil is dat ik gelukkig niet langs een thaise toerist zat, het eten in Taiwan echt heerlijk is en ik al volop vrienden heb gemaakt tijdens het wachten. O.a. met een Zweedse jongen die de cliches van Zweden wel deed bevestigen, haha.. Helaas liet hij Azië achter zich en was hij op weg naar de USA. Aangezien ik hier ben om vooral veel te leren neem ik mij voor om iedere keer te eindigen met een wijze les. Mijn eerste wijsheid komt niet ver van huis maar van de Belgische zangers Selah Sue: ‘Your never alone, you always with yourself’. Ik ga dus helemaal niet alleen, maar met mijzelf! Kijk dat maakt het toch allemaal een stuk minder spannend voor de achterblijvers. Ik zal goed op mijzelf passen en vica versa.. De volgende keer kom ik met het eerste avontuur!

Liefs xxx vanuit Taipei nog!

Inmiddels ben ik al in Auckland, ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om het bovenstaande te uploaden. Vandaar nog een update from Down Under. Ik ben erg hartelijk ontvangen door iedereen hier. Ik zit op een campus van de Universiteit, het lijkt net Center Parks maar dan met een mooier omgeving (ik zal snel wat foto’s uploaden, het is echt heel mooi hier!).
Ik ben net zo dapper geweest om ondanks de regen er toch maar eens op uit te gaan. Ik had namelijk bij mijn huisgenoten gecheckt en het zal vandaag heel de dag regenen.(Eerlijk gezegd was ik aan het wachten totdat het voorbij zou gaan..) Nu heb ik al meteen 2 grote verschillen gevonden tussen mij en de Kiwi’s; terwijl ik het al heel wat vind dat ik door de regen aan het wandelen ben lopen de Kiwi’s hier alsof er niets aan de hand is en word ik vreemd aangekeken met mijn paraplu, die gebruiken ze hier niet. Daarbij is het internet erg langzaam. Terwijl ‘waarbenjij’ nog aan het opstarten is heb ik al een A4’tje vol getypt. Al heb ik in het principe heel de dag de tijd merk ik wel dat ik nog een stuk minder ‘laidback’ ben en irriteert dat langzame internet mij wel. Over een aantal weken is dat natuurlijk helemaal anders, dan loop ik lachend door de regen, heb ik bergen vol geduld en spreek ik vloeiend Engels want dat is het uiteindelijk doel toch ook..
Er zitten hier meer dan 100 studenten in mijn ‘vakantiepark’ alleen ik heb net de pech dat ik bij werkende mensen in het huisje zit. Zij zijn wel erg aardig hoor, maar niet de types om mijn verjaardag mee te vieren. Vandaar dat ik zo maar eens een rondje ga maken en opzoek ga naar mensen om eens mee te gaan feesten vanavond. Happy Birthday to me!

Cheers from Down Under!

  • 16 April 2011 - 08:56

    Suzan:

    He nikita! Wat ontzettend leuk om op deze manier te horen dat het goed met je gaat! Ik heb je net op fb al gefeliciteerd, maar het kan niet vaak genoeg natuurlijk, dus ook op deze manier nogmaals gefeliciteerd! Hopelijk heb je gezellige mensen om je heen waarmee je je verjaardag kan vieren, maar dat komt vast goed!! Ik ga je via deze site volgen en ik weet zeker dat er nog veel mooie verhalen zullen volgen! We contacten nog!:) Liefsxx Suzan

    GENIET ERVAN!

  • 16 April 2011 - 10:51

    Kristel:

    Fijn dat alles goed is gegaan!!
    Gefeliciteerd met je verjaardag!! Maak er wat moois van, hopelijk kun je wat leuke gezellige mensen vinden! En in gedachten ben ik ook gewoon bij je feestje!!!

    Liefs, Kristel

  • 20 April 2011 - 13:17

    Maaike:

    He meis! Ziet er goed uit zeg, volgens mij ben je al helemaal op je plekje daar!
    Gave foto's, leuk om zo alvast mee te kijken met je belevenissen en omgeving.
    Dikke kus

  • 21 April 2011 - 01:55

    Nikita:

    Hey Maaike,

    Bedankt voor je lieve berichtje!
    Wil je de volgende keer even je achternaam erbij zetten?

    Ik ken namelijk meerdere Maaike’s ;-)

    Kus

  • 25 April 2011 - 22:07

    Maaike Hooghiemstra:

    Zal ik doen! Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nikita

Actief sinds 08 April 2011
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 20790

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

The adventure trail

21 Augustus 2012 - 02 Februari 2013

Business in China, studeren in Beijing

13 April 2011 - 15 Augustus 2011

Stage in Auckland, daarna backpacken in Azië.

Landen bezocht: