Kia Ora! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nikita Timmermans - WaarBenJij.nu Kia Ora! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nikita Timmermans - WaarBenJij.nu

Kia Ora!

Door: nikitatimmermans

Blijf op de hoogte en volg Nikita

06 Juni 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vandaag is het maandag en ik ben vrij! Het is namelijk Queensbirthday. Hebben wij in Nederland een geweldig feest ten ere van hare majesteit steld het hier niets meer voor dan een vrije dag en een druk winkelcentrum. Maar, dat geeft mij wel weer de tijd om jullie te updaten van mijn belevenissen aan de andere kant van de wereld. Ik weet dat ik vroeger in de zandbak altijd druk aan het graven was om naar Nieuw Zeeland te gaan en nu (zo, 15 jaar later) ben ik dan hier.. Voor iedereen die ook druk aan het graven is wil ik als tip meegeven: stop vooral met graven, koop een vliegticket, want kuilen graven naar de andere kant van de wereld blijkt toch een hopeloze poging. Affein, de update:

Heel de week werken, een avondje stappen en heel het weekend weg.. Dat is toch best heel erg druk. Vandaar dat wij besloten een weekend in Auckland te blijven. In Auckland is ook vanalles te zien en te beleven al had ik daar nog maar weinig van gezien. Dit weekend bracht daar al wat verandering in. Op zaterdag zijn wij namelijk naar Waiheke Island geweest. Binnen 40 minuten bracht de ferry ons naar dit eiland wat bekend staat om de vele winefarms. Komt dat eens goed uit dat wijn proeven een van mijn hobby's is. Dit keer gingen alleen de dames van onze groep en waren we nu met zijn drieën in plaats van twaalf man sterk. Maar, dat maakte het stiekem wel extra gezellig. We hadden de beste wijnboerderij uitgezocht en hebben daar van een aantal heerlijke wijntjes genoten. Het proeven smaakte naar meer, wij hebben daar vervolgens lekker geluncht met natuurlijk wederom een lekker wijntje erbij. En zo vloog de middag voorbij. Na 3 uur betaalde wij de rekening en merkte de eigenaar op dat wij het wel erg gezellig hadden gehad. Een groot voordeel van ons onbekende taaltje is dat wij in het Nederlands ongegeneerd overal over kunnen praten.. Op een gegeven moment kwamen wij niet meer bij van het lachen. Als ik 22 zeg weten Madelein en Kiran genoeg, haha. Die man zou wel denken: those crazy Dutchies! s’Avonds zijn wij met een grote groep stagaires Auckland nog even ingegaan, dat was wederom erg gezellig. Zondag was onze ‘rustdag’ hadden we bedacht. Maar toen ik s’ochtends in de bus naar huis zat scheen het zonnetje zo lekker dat ik het zonde vond om thuis te blijven. Ik heb daarom besloten om een strandwandeling te gaan maken. Een goede keus want zelfs de stranden rondom Auckland zijn ontzettend mooi.

Het weekend daarop waren wij ook in Auckland gebleven maar had ik mij wederom erg goed vermaakt. Vrijdags zijn wij het weekend goed begonnen door gezellig te gaan stappen. Zaterdag waren Madelein en ik wezen winkelen in New Market, hele leuke buurt van Auckland. s’Avonds had ik een feestje van mijn Duitse huisgenootje Anna, zij werd 23jaar en vierde dit in een kroeg. Daar heb ik een erg gezellige avond gehad met de kuilen gravers van de Nederlandse stranden. Toen ik mijn verhalen over de camping vol Duiters in Zandvoort vertelde konden zij er ook goed om lachen. Zondags lag ik helemaal in deuk toen ik met mijn Canadese huisgenootje naar Hangover 2 ben geweest, wat een geweldige film! Maar daarvoor hoef je niet in NZ te zitten, die kunnen jullie in NL ook gewoon bekijken.. Ik zal daarom overgaan op de echte Kiwi experience:

Routetrip Rotorua en Waitomo caves
Met nog maar een paar weken Nieuw Zeeland in het vooruitzicht besloten Madelein en ik om dit weekend samen op routetrip te gaan. Er zijn hier namelijk zoveel mooie dingen te zien en te beleven. Dat willen wij uiteraard niet aan ons voorbij laten gaan.. Maar voordat het avontuur begon moesten wij nog afscheid nemen van een groot deel van ons groepje.. Zij zijn namelijk al klaar met hun stage en gaan nog een aantal weken samen met een camper door het zuider eiland.. Geen verkeerd vooruitzicht! Na samen veel leuke dingen beleefd te hebben verdienen zij natuurlijk wel een goed afscheid: dat werd dus wederom een avondje stappen in het centrum van Auckland. De erg gezellige avond werd met tranen afgesloten... Nee, er was niks ergs gebeurd. Een van de kerels (ik noem geen namen, haha) was nogal geëmotioneerd toen de lampen aangingen in de club en hij toch echt afscheid moest nemen. Zijn tranen bevestigen dat wij een geweldige tijd hebben gehad.. Maar, voor ons geen tranen. Wij zijn hier nog even en hadden wederom een leuk weekend in het vooruitzicht...

Na het afscheidsfeestje wat tot diep in de nacht duurde sprongen wij om 9am alweer fris en fruitig uit ons bed, klaar onze routetrip! Wat na een aantal uurtjes rijden begon in Rotorua. Dit gebied heeft een heel aparte natuur. Lastig omschrijven.. Er zijn allemaal geisers en meren/modderpoelen waar stoom uit komt. Meer het soort van natuur wat je op de maan zou verwachten. Deze meren en de stoom die eruit komt is ontzettend warm wat opzich wel lekker is maar het stinkt ontzettend naar rotte eieren. Zo ruikt dan ook heel het gebied daar. Wij vroegen ons als fanatieke marketing studenten dan ook af of dit invloed heeft op de eieren verkoop.. Maar het zal waarschijnlijk wel mee vallen want s’ochtends werden er toch gewoon eieren gebakken in het hostel. Bij de ‘Hellsgate’ gingen wij een wandeling maken om deze ‘natuurwonderen’ te bezichtigen. Ondanks onze fashionable poncho waren wij toch flink nat geregend. De natuur is hier niet voor niks zo mooi groen hier... Dat hebben we geweten. S’avonds zijn wij naar een culturele Maori show geweest. Wat echt ontzettend mooi en leuk was! Echt boven verwachting. Deze show werd afgesloten met een diner met traditioneel Maori eten: vlees en aardappelen wat in de geisers werd verwarmd. Prima eten al was het vis en salade buffet toch meer mijn ding. Na het eten bekeken we nog een geiser. Wat echt ontzettend gaaf was en erg nat. Vandaar dat het vrijwel onmogelijk was om een foto te maken (de lens werd telkens nat). Na de nodige culturele ervaring maakte wij ons zondags op voor het volgende avontuur: Blackwater raften in de Waitomo caves. De Waitomo caves zijn indrukwekkende grotten vanwege de marketingtechnische ‘Glow worms’ deze ‘lichtgevende wormpjes’ blijken gewoon uitwerpselen van insecten te zijn. Maarja, wie wil daar nou naar kijken? Juist. Vandaar heeft het vliegenpoep dus de naam ‘Glow worms’ gekregen. Je kunt dit rustig bewonderen tijdens een wandeling in de grotten. Maar wij kozen ervoor om dit op de spectaculaire manier te doen. Met een tube drijvend door de stroming in het ijskoude water van de grotten. Daarvoor moesten wij ook van een aantal watervallen springen. Dit gingen wij eerst even in een riviertje buiten de grot oefenen. Nou ik sprong natuurlijk weer fout, mijn ‘zwembad’ dreef wel op de rivier maar ik zwom er langs. Dat was niet de bedoeling, je moest in die band springen. Naja dat beloofde wat in de grotten. Toen ik uit het water kwam en tegen Madelein zei: ’ ik ben niet z’n watermens’. Zei zij heel terecht: ‘daar kom je nu mee?’. Ik liet mij natuurlijk niet kennen maar duiken voor mijn B diploma was al een ramp.. Voordat jullie ongerust worden: het ging in de grotten gelukkig wel goed. Al moet ik toegeven dat ik het toch wel weer een beetje spannend vond. Haha. Het was wel echt ontzettend vet. Op ons bandje door de grotten: wederom een geweldige ervaring!

Deze update verdiend uiteraard een waardige afsluiting... Wat is er nou leuker dan blunders.. Komt die:
Nieuw Zeeland is een erg sociaal land. Ik ben al goed ingeburgerd dus toen iemand de kroeg verliet en ons uit het niets nog een fijne avond reageerde ik dus ook netjes met: ‘Thank you’. Toen werd wederom bevestigd dat ik toch echt aan mijn uitspraak moet werken... De aardige Kiwi was namelijk erg beledigd omdat hij dacht dat ik ‘Fuck you’ tegen hem zei... Haha.

Jullie krijgen snel weer een update van de nieuwe ervaringen..

Veel liefs vanuit het avontuurlijke Nieuw Zeeland!

  • 06 Juni 2011 - 07:20

    Juliëtte:

    Hey Nikita, ik ben weer een beetje up to date.leuk.
    Kzat fijn te lezen,en toen ging mijn koffie om,kdacht het valt wel mee,(maar een beetje op het toetsenbord..)maar toen ik de kast open deed,lagen ook een hoop Nicks spellen onder de koffie.grrrr
    Dus poetsen poetsen....
    Ik vind het fijn om te horen dat jij zo veel plezier hebt!
    ga zo door!
    En ons mam der woorden.." zo veel mogelijk van je leven genieten!"
    Ik laat jullie mam het van de week allemaal zien(die komt morgen of woensdag?)
    Ennuh..mooië foto's!
    Groetjes van ons 3 xxx

  • 07 Juni 2011 - 02:51

    Kirán:

    hahahha Erg leuke update. hahaha

    Ik kan wel toevoegen.. dat er zondag nogmeer tranen vloeiden.. en niet alleen door die kerel.. Ik heb het wel eventjes echt moeiijk gehad toen ze weggingen.. maarjaaa.. Over 17 dagen zit mijn avontuurtje er ook op!! We hebben hier wel een leuke tijd gehad met ons groepje!!

    xx. Kirán

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nikita

Actief sinds 08 April 2011
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 20773

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

The adventure trail

21 Augustus 2012 - 02 Februari 2013

Business in China, studeren in Beijing

13 April 2011 - 15 Augustus 2011

Stage in Auckland, daarna backpacken in Azië.

Landen bezocht: