I love New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nikita Timmermans - WaarBenJij.nu I love New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nikita Timmermans - WaarBenJij.nu

I love New Zealand

Door: nikitatimmermans

Blijf op de hoogte en volg Nikita

04 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Waardoor het komt, daar ben ik nog niet helemaal zeker van.. Maar, het is een feit dat ik mij na een amper 2 weken al helemaal thuis voel hier in het geweldig mooie Nieuw Zeeland. Ik denk dat het een combinatie is, ten eerste heb ik weinig tijd nodig om aan een nieuwe omgeving te wennen, ten tweede is iedereen hier ontzettend vriendelijk. Van de passagiers in de bus, de medewerkers in de winkels, de backpackers die ik ontmoet tijdens het reizen en de vele mede-stagaires in Auckland. Zij zorgen er voor dat ik mij nog geen moment alleen heb gevoeld en dat ik nu enigzins met tegenzin aan mijn verslag begin.. Ik heb het namelijk ontzettend druk met stage en al de leuke dingen daarnaast en moet mij er een beetje toezetten om achter mijn laptop te gaan zitten. Toch begin ik maar aan mijn update from Down Under, ik wil mijn ervaringen natuurlijk graag met jullie delen...

Veel meegemaakt, veel te vertellen maar ik probeer het overzichtelijk te houden. Vandaar dat ik nu even twee delen maak: stage in Auckland en reizen door Nieuw Zeeland.

Stage in Auckland.
Ja, dat is immers het doel van mijn verblijf in Nieuw Zeeland... Auckland is de grootste stad van NZ, ook bekend als de city of Sails. De stad kent 2 havens met ontzettend mooie zeilboten. Auckland is erg internationaal, het is hier een mix van veel verschillende culturen die allemaal erg goed met elkaar omgaan. Het multiculti principe is hier echte en aanvulling, vooral ook wanneer je kijkt naar het aanbod van eettentjes. Iedere keuken wordt hier vertegenwoordigd, een geweldige aanvulling voor mij als groot liefhebber van de Aziatische keuken (en dan niet ‘Chinees’ uit NL wat eigenlijk geen Chinees is, maar het echte lokale eten). Ik woon in de North Shore, een gebied in het noorden van Auckland hier loop ik ook stage bij een consultancybureau. Ik houd het nu even bij een korte omschrijving van de hoogtepunten wat betreft mijn stage. Aangezien al het leuke daarnaast veel interessanter is. Mocht je geintresseerd zijn in een gedetailleerde omschrijving van mijn stage laat dat dan even weten, dan zend ik je mijn stageverslag na afloop.. ;-)
Iedere dag loop ik 3 kwartier van de studentencampus naar mijn stagebedrijf en terug. Ondanks mijn pijnlijke voet (die heb ik verzwikt tijdens het wandelen in het weekend. De omgeving is overal zo mooi dat ik vergeet om naar de grond te kijken.. Toen heb ik een wortel van een boom over het hoofd gezien en mijn voet erg pijnlijk verzwikt. Ik ben en blijf natuurlijk een diehard dus deed net alsof de pijn wel mee viel.. Maar het feit dat mijn voet nu, inmiddels een dikke week later, nog van alle kanten blauw en gezwollen is heeft mij toch weer geleerd om niet op mijn teenslippers te gaan wandelen en toch de grond maar een beetje in de gaten te houden..) Affein, we dwalen af.. Ik loop dus iedere ochtend met erg veel plezier naar mijn werk. Dat komt omdat zelfs de weg naar mijn werk al ontzettend mooi is. Wanneer ik met een lekker muziekje op de achtergrond onderweg ben naar mijn werk zou ik ook net zo goed opweg naar het strand kunnen zijn. Overal zijn mooie planten om mij heen, vooral de vele palmbomen zorgen voor dat heerlijke vakantie sfeertje. Mijn stage bevalt verder erg goed. Ik weet niet of ik nu erg opervlakkig klink dat de vooral de borrels bovenaan mijn ‘hoogtepuntenlijstje’ staan, haha. Lang leven wijn van de zaak en overwerken tot midden in de nacht. Of het nu typisch is in Nieuw Zeeland’s is weet ik niet maar iedere week krijgen we een grote kist vol met diverse soorten fruit. Als grote fruitliefhebber is dat een mooie secundaire arbeidsvoorwaarde. Over arbeidsvoorwaarden gesproken krijg ik ook betaald voor mijn stage. Iets wat uitzonderlijk is in Nieuw Zeeland. Daar had ik dan ook niet op gerekend en ben met daarom lekker cheap met een toeristenvisum in Nieuw Zeeland. Dat betekend dus dat je geen geld mag verdienen. Gelukkig hebben wij een goede oplossing kunnen vinden en betalen zij nu mijn accomodatie. Zo’n $700NZ. Erg fijn, dat geld kan ik namelijk erg goed gebruiken voor al het leuks naast mijn stage....

Reizen door Nieuw Zeeland.
Ik moet hier toch even eerlijk zijn. Die stage is erg leuk maar werk blijft werk zelfs in Nieuw Zeeland. Het uiteindelijke hoogtepunt van de week zijn toch weer de weekenden. Die gebruik ik om zoveel mogelijk van Nieuw Zeeland te zien. Het land heeft heel veel moois te bieden dus ik zit geen moment stil en probeer zoveel mogelijk hiervan te genieten nu ik er toch ben. Dat begon al het eerste weekend... Op vrijdagavond kwam ik aan op de campus waar ik de komende maanden zal verblijven. Mijn huisgenoten waren een kleine tegenvaller. Ik dacht daar aan te komen in een gezellig studentenhuis, blijk ik in een huisje geplaatst te zijn met shiftworkers 40plus. (Inmiddels ben ik verhuisd naar een andere kamer in een huis met erg leuke mede studenten). Niet echt de mensen om mijn 22e verjaardag mee te vieren. Gelukkig had ik inmiddels contact met een meisje van mijn school die toevallig tegelijke tijd met mij in Auckland is voor stage. Daar ben ik gezellig mee wezen eten op mijn verjaardag en toen hadden we besloten die dag daarna er meteen op uit te gaan. Zondag’s zijn we naar een vulkanisch eiland, Rangitoto, geweest. Daar heb ik kennis gemaakt met de geweldig mooie natuur van Nieuw Zeeland en het wisselvalige weer. Ze zeggen dat Nieuw Zeeland soms 4 seizoenen in 1 dag kent. Zo ook die dag. Heerlijk weer, geen wolkje aan de lucht. Op de ferry terug naar Auckland sloeg het weer opeens om en begon het erg hard te regenen. Dat zorgde dan wel weer voor mijn eerste ervaring met een dubbele regenboog en wederom een wijze les: neem in NZ altijd een jas mee! Gisteren hadden we nog een wat heftigere ervaring met het weer. Er was een tornado in Albany, het gebied waar ik woon en stage loop. De shoppingmall waar ik vaak te vinden ben voor dagelijkse boodschappen en een heerlijke cappuccino is gedeeltelijk ingestort wat voor veel gewonden en 2 doden heeft gezorgd. Dat was dan wel weer een hoge uitzondering. (Wees dus niet ongerust daar in NL!)Vandaag scheen wederom de zon en was er geen wolkje aan de lucht te bekennen.. Erg wisselvallig dus!
Mijn tweede weekend, het paasweekend was ik vrijdags en maandags vrij, dat begon goed! Dat weekend heb ik een routetrip gedaan naar het noordelijkse puntje van NZ, Cape Reinga. Daar komen twee oceanen bij elkaar. We sliepen in de Bay of Islands, de naam zegt het al: een gebied met mooie eilanden. Het is een beetje lastig dit met woorden te omschrijven, ik denk dat de foto’s meer geschikt zijn om een impressie te krijgen van de geweldig mooie natuur. Tja, ik val in herhaling maar de natuur is echt super hier! Verder hebben we over 90 mile Beach gereden, een indrukwekkend groot strand. We waren met een gezellige groep, lekker gebbq’t, wijntjes gedronken e.d. Op maandag ben ik nog erg fanatiek met mijn inmiddels verzwikte voet wezen wandelen in Russel. Daar hebben we in een wederom ontzettend mooi natuurgebied de echte Kiwi-bird gespot! Dat gebeurde al vrij snel nadat ik bedacht had dat het misschien verstandig was als ik even mijn mond dicht hield tijdens het wandelen haha. Dat hielp! Al met al was het een ontzettend geslaagd weekend en heb ik erg leuke mensen ontmoet.
Afgelopen weekend begon met Koninginnennacht in Auckland. Zoals altijd wisten wij Hollanders wel hoe we een feestje moeten bouwen, het was een gezellige avond! Ik heb ook nog eens klompjes gewonnen, ik was namelijk verkozen als ‘best dressed’ haha. Mijn avond kon niet meer stuk natuurlijk ;-) Op zaterdag stonden we weer vroeg op. Om 10uur vertrokken we namelijk wederom op routetrip naar o.a. de Bay of Plenty. Dit met een aantal mede stagaires die ook in Auckland zitten, erg gezellig! Daar wederom een berg beklommen, genoten van de mooie natuur en een gezellige tijd gehad. Op zondag zouden we naar de White Island gaan. Dat is een vulkanisch eiland met een vulkaan die nog actief is. Voor degene die nieuwsgierig is: even googlen, is echt super gaaf! Helaas ging de tour niet door, die werd gecancelled vanwege het weer of omdat de vulkaan te actief was. Ze belde daarvoor op zondagochtend nadat wij een gezellige zaterdagavond gehad hadden, dus de precieze reden kwam nog niet echt aan zo vroeg in de ochtend.. Hij was in ieder geval gecancelled helaas. Maar geen man over boord. In plaats van de tour naar het eiland hebben we nog een aantal mooie plaatsen bezocht en zijn we gaan blowcarten. Dat is een soort van zeilen in een cart. Aangezien het op wind energie is hoor je niets en ziet het er vrij soft uit.. Maar eenmaal in de cart was het toch wel heftig en ging het toch erg hard, al was ik wel een van de langzaamste haha. Het was erg gaaf, al was ik ook wel weer blij dat ik na een half uur weer veilig langs de kant stond. I know right, held op sokken..

Samengevat heb ik het dus ontzettend naar mijn zin in Nieuw Zeeland. Het land is ontzettend mooi, de mensen zijn super vriendelijk. Overal zijn heerlijke eettentjes waarvan ik vooral de Sushi niet kan weerstaan, te lekker gewoon. Sushi en cappuccino (ook heerlijke take away koffie is hier op elke hoek van de straat te verkrijgen) zijn dingen waarvan ik echt zou moeten afkicken als ik weer terug ben in NL. Al moet ik daar eerlijk gezegd nog niet echt aan denken, ik vind het helemaal geweldig hier.. Mijn moeder was telkens maar bang dat ik verliefd zou worden op een ‘boer uit Nieuw Zeeland’ (en dat ik daarom niet meer naar huis zou willen). Nou mam, daar hoef je je niet druk om te maken. Geen Kiwi boer voor mij. Maar verliefd op het land met al zijn charmes, ja dat ben ik zeker. Of het bij een korte heftige verliefdheid blijft of een eeuwige liefde dat weet je nog niet in zo’n vroeg stadium.. Maar in de wolken ben ik zeker!

Cheers from heaven, Down Under!

  • 04 Mei 2011 - 07:42

    Kristel:

    Wat een leuk verhaal weer!! Je hebt het inderdaad erg naar je zin daar, dat lees ik wel!! Alleen balen van de verzwikte voet zeg, hopelijk heb je snel wat minder last!!

    Geniet er van meis!!
    xxxxxx Kristel

  • 07 Mei 2011 - 07:26

    Maaike Hooghiemstra:

    He lief!
    Wat een mooi verhaal weer en goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt!
    Ben echt wel jaloers op je, ik wou dat ik nog geld over had om je op te komen zoeken, maar helaas alles zit in mn nieuwe huisje;)
    Thanks voor je lieve berichtje, we gaan utrecht inwijden als je terug bent hoor!!
    Maar voor nu: lekker blijven genieten!! Dubbel, ook voor mij;)

    Dikke kus

  • 10 Mei 2011 - 10:58

    Suzan :

    He Nikita! Wat super leuk weer om te lezen! Het klinkt echt super zeg! Hoe gaat het met je voet nu? Ik zal je wel even mailen, dan kan ik het net ietsje langer maken dan deze paar regels;) Geniet ervan!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nikita

Actief sinds 08 April 2011
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 20768

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

The adventure trail

21 Augustus 2012 - 02 Februari 2013

Business in China, studeren in Beijing

13 April 2011 - 15 Augustus 2011

Stage in Auckland, daarna backpacken in Azië.

Landen bezocht: